zondag 29 mei 2016

Dag 110, 111, 123 en 113: Bezigheidjes

Donderdag 26 mei 2016

Lieve lezers,

De afgelopen dagen probeerde ik mij wat bezig te houden met enkele kleine dingen. Geen uitgebreide blogberichten meer want die tijd zit er helaas op...

Donderdag nog serieus doorgewerkt aan de bachelorproef. Topteam!

Vrijdag 27 mei 2016


Vrijdag werden we om 08.30u verwacht op de NSBS voor een Shiatsu Massage. Deze massages worden gegeven voor blinde en slechtziende personen die worden opgeleid door een mevrouw uit Nederland. Shiatsu is samengesteld uit de woorden 'shia' = druk en 'tsu' = handen en vingers. Het is een oosterse massage die gebaseerd is op een levens filosofie, die ervan uit gaat dat levensenergie alles doordringt. De massage zorgt ervoor dat de levensenergie weer met volle kracht gaat stromen, waardoor het lichaam zijn eigen genezende kracht weer kan gebruiken om gezond te worden of gezond te blijven. De massage gaat via druk op de energiebanen en via reflexgebieden die overeenkomen met verschillende organen en lichaamsdelen.

De massage duurde anderhalf uur en was bedoeld voor het volledige lichaam. Ik heb er erg van genoten! De masseuse deed het ook erg goed vond ik. Ze mogen fier zijn op zichzelf dat ze die kunnen en mogen doen want er is heel wat leergierigheid voor nodig om dit te kunnen doen. Het is een aanrader voor iedereen die met klachten rondloopt. Bij mij heeft het alleszins goed geholpen!


Nadat ik volledig was ontspannen, sprong ik terug op de fiets en reden we de stad door, op zoek naar een hangmat en souvenirs voor het thuisfront. Gelukkig hadden we een grote souvenirswinkel gevonden waar ik mijn ogen kon uitkijken! Natuurlijk heb ik enkele leuke dingetjes gekocht als herinnering aan het mooie Suriname. Ook een leuke hangmat heb ik gevonden. Dit is het beste souvenir om mee terug te namen naar België want Suriname staat echt wel bekend om de vele, mooie en vooral kleurrijke hangmatten.


In de namiddag besloot ik het nog een beetje rustig aan te doen. Genieten van een goede film en daarna nog een beetje bijbruinen in de hete zon! Ik kan toch moeilijk als de kleur van een 'plattekazeke' terug komen eh!?

Zaterdag 28 mei 2016

Ons deeltje van de bachelorproef is af, whoepwhoep! Daar zijn we ook weer vanaf :)

In de namiddag ging ik samen met C., K. en L. naar de grote Chinese winkel om de hoek om nog heel wat materialen te kopen voor de donatie aan Tehuis Betheljada. Het tehuis voor kinderen met een meervoudige beperking. Er was nog zo'n 2000 SRD over van de inzameling van de wafelverkoop. Omdat we vonden dat de stageplaatsen voldoende donaties hadden gekregen, vonden we het een goed idee om aan die tehuis enkele dingen te geven die zij erg goed kunnen gebruiken. De Chinese vrouw kreeg al spontaan een glimlach op haar gezicht toen ze ons zag binnenkomen. Met het lijstje in de hand, liepen we de winkel door. Eenmaal aan de kassa toegekomen, kon het uitladen beginnen. We hadden al een tweede winkelkar erbij genomen omdat we met één niet toekwamen. Alles was afgerekend en toen hadden we door dat het bedrag niet klopte en er ons eigenlijk te veel was aangerekend. Gelukkig vond de vrouw het niet erg en mochten we alles terug opnieuw beginnen tellen. Van een bezigheidje gesproken...

Onze buit:
- 9 bussen babypoeder
- 50 rolletjes deodorant
- 18 kleine washandjes
- 34 grote washandjes
- 12 bussen badschuim
- 120 Pampers maat L
- 80 Pampers maat M
- 4 bussen wasverzachter
- 11 nieuwe joggingbroekjes
- 3 nieuwe rokjes
- 15 tandpasta's
- 15 tandenborstels
- 10 slabbetjes
- 8 zakken waspoeder (1750g)
- 2 zakken waspoeder (3500g)
- 5 rollen vuilniszakken
- 27 pakken babydoekjes
- 26 pakken Nutribom
- 6 pakken rijstmeel
- 5 pakken korenmeel
- 2 pakken bananenmeel

Daar bovenop nog een inzameling kleding: 15 broeken, 35 blouzen en 19 handdoeken. 

Hier gaan we zeker blije gezichten mee toveren! Daar ben ik 100% zeker van.


Om de dag af te sluiten gingen we en hapje eten bij JiJi's. Een lekker restaurantje aan de waterkant met zicht op de Surinamerivier. Het was een gezellige avond met lekker eten. Een heerlijke pasta zeevruchten.

Zondag 29 mei 2016

De laatste zondag in Suriname... Lekker lang uitslapen dus :D

De laatste wasjes...
Valies alvast inpakken...
Foto's selecteren voor in mijn toekomstige album(s)...

Dikke kus
xxxxxxxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten