zondag 15 mei 2016

Dag 98,99 en 100: Laatste Brailletraining en voorbereidingen voor de eindopdrachten

Vrijdag 13 mei 2016

Lieve lezers,

Op vrijdag de 13de was mijn laatste les van de Brailletraining. Het was niet echt een les, maar eerder een herhalingsoefening omdat er op woensdag 18 mei een proefexamen zal plaatsvinden. Oefenen is dus de boodschap want anders zal ik niet kunnen slagen en zal ik mijn certificaat niet kunnen behalen. Alhoewel ik er vlot mee weg ben! Als oefening moest ik een stukje van een kinderverhaal typen op de Perker. Daarna moest ik de tekst van iemand anders debrailleren. Zo zal het examen er ook uitzien. Zowel typen als debrailleren. 


In de namiddag genoot ik van alle rust. Verlengd weekend!!!!!!!

Zaterdag 14 mei 2016

Ik werkte op zaterdag veel voor school. Ik wil de eindopdrachten afhebben tegen dat ik terug vertrek naar België zodat ik minder stress heb wanneer ik thuis kom. Ik was al eerder begonnen aan mijn handelingsplan dus ik besloot hier nog even goed aan door te werken. Na een tijdje had ik er geen energie meer voor en besloten we wat andere dingen te doen. We gingen naar de grote Chinees een beetje verderop om nog enkele spulletjes te komen. Aanstaande donderdag zal ik een pakket doneren aan de man met wie ik een gesprek had gehad. De 65-jarige man die verblijft in een rusthuis, maar het geld niet heeft om persoonlijke materialen aan te kopen. Ik kocht allerlei dingen: zeep, zakdoeken, tandenborstels, tandpasta, oorstokjes en parfum. Daarbij komt ook nog een witte steunstok. Ongeveer hetzelfde als een normale witte blindenstok, maar dan aangepast aan een ouder persoon. 

Het zonnetje was eindelijke weer tevoorschijn gekomen dus daar wou ik even van profiteren. Het was van korte duur want de wolken kwamen alweer opsteken. Ik heb toch eventjes de zon op mijn huid gehad. Jammer genoeg niet voor lang...


Dan het appartement maar eens onder handen nemen. We ruimden op en zorgden dat de vloer weer proper was. Het terras buiten nam ik ook onder handen want dat wordt snel vuil door onze fietsen en door de werkmannen van het bedrijf. Alles was weer spik en span!

Hard werk mag beloond worden dus we gingen stapje in de wereld zetten. Allee... toch een stapje naar 't Vat. Onze vaste stek. Genieten van een lekkere smoothie en een ijsje. Gioia kwam ons vergezellen en daarna gingen we nog iets drinken in 't Zin. Het zwembad waar we al regelmatig naar toe zijn geweest en waar het gezellig vertoeven is. Even pootjebaden zonder te betalen :D Gioia besloot me goed nat te maken, maar had niet gerekend op mijn reactie. Toen ze eenmaal rechtstond belande ze met kleren en al in het water. Dat was lachen! Ze was toch van plan om te zwemmen :D


De taxi bracht ons terug naar huis en mijn kleine vriend stond me al, vol ongeduld, op te wachten. Hij liep mee naar huis en hij besloot om even gezellig naast e te komen liggen. Het is toch een braveke!


Zondag 15 mei 2016

Dag 100!!!!!!!
Lekker lang uitslapen en hard werken voor de eindopdrachten van de school. Mijn handelingsplan is zo goed als af dus daar hoef ik me verder geen zorgen meer over te maken. Jippiejajee!

's Avonds viel de stroom een tijdje uit. Wat doen we dan? Samen werken aan dossiers bij romantisch kaarslicht!


Dikke kus
xxxxxxxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten