woensdag 3 februari 2016

Dag 1: Aangekomen in Paramaribo

Woensdag 3 februari 2016
Lieve lezers

Na een moeilijk afscheid in Schiphol ben ik dan toch eindelijk vertrokken naar Suriname. Gisterenavond ben ik rond 19.00u - 19.30u (lokale tijd) aangekomen in het regenachtige Paramaribo; Zanderij International Airport. Het was een lange, maar zeer aangename vlucht; 2 keer een warme maaltijd, drank om onze dorst te lessen en zelfs een ijsje! Het personeel was ook heel vriendelijk en niets op aan te merken. De laatste 2 uren van de vlucht begonnen zwaar te wegen; niet meer comfortabel zitten, moe,... De lange trip was het meer dan waard om eindelijk aan te komen in het land waar ik mijn studies zal afronden!

Vertrek Schiphol

Klaar om op te stijgen! Rap een foto nu we er nog deftig uitzien :D

Heerlijke suirnaamse vis met een lekker sausje en rijst, een niet-zo-lekker slaatje, maar een superlekker dessert; soesjes!
Surinaamse roti (soort van wrap met groenten en aardappel), een aardappelslaatje met rode biet en een kommetje fris fruit

Onze groep was natuurlijk het laatste binnen om aan te schuiven bij de paspoortcontrole. Er moest natuurlijk eerst een goede foto gemaakt worden van onze aankomst, het vliegtuig hierop kon niet ontbreken!
Charlotte en ik: net aangekomen in Zanderij
Groepsfoto

Na de paspoortcontrole zijn we vertrokken met een bus naar ons huisje in de Berliozstraat. De weg vinden blijkt niet altijd even gemakkelijk dus zijn we toch een lange tijd onderweg geweest. We werden opgewacht door Tjitra (onze huisbazin), nog twee huisgenoten en 3 honden. Niet allemaal even lief want eentje heeft me al proberen bijten..
De bus
In de bus

DAG 1


Ons huisje in de Berliozstraat 32

Gelukkig heeft iedereen een eigen kamer om tot rust te komen. Mijn slaapkamer is groot genoeg en leuk ingericht met foto's en lieve kaartjes. Zo is iedereen toch een beetje bij me!




We zijn al even op verkenning geweest in de straat en een beetje verder. Ook al naar de winkel geweest om ontbijt te halen voor morgenvroeg. Straks gaan we gezellig iets drinken bij de Zus&Zo. Hopelijk stopt het dan met de stortregen want amai! De constante afwisseling tussen regen en en hitte moet ik nog even aan wennen!




We blijven bij de quote "No Spang". Alles op het gemak, eerst enkele dagen acclimatiseren en wennen aan een andere omgeving.
Toedels en dikke kussen!

xxxxx

Papegaaienbek


2 opmerkingen:

  1. Gelukkig dat de honden lief zijn. Als 1 van die huisgenoten nog eens bijt, terug bijten. ��

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelukkig dat de honden lief zijn. Als 1 van die huisgenoten nog eens bijt, terug bijten. ��

    BeantwoordenVerwijderen