zondag 28 februari 2016

Dag 25 + dag 26: Fietsen, fietsen, fietsen

Zaterdag 27 februari 2016

Lieve lezers,


Over deze dag valt absoluut niets te vertellen. Het enige wat ik heb gedaan is: lui wezen, naar de Tulip geweest om inkopen te doen en enkele voorbereidingen gemaakt voor mijn stage. Het enige moment waar ik nog een beetje energie in had gestoken, was het eten klaarmaken. Rijst met een pittige currysaus, kip en ananas. Over zondag heb ik meer te vertellen en kan ik jullie ook enkele foto's laten zien. 

















Zondag 28 februari 2016

Het lijkt wel alsof het elke zondag regent in Paramaribo. Het plan was om vroeg op te staan om naar de bloemenmarkt te gaan. Na een korte nacht van amper 4 uurtjes slapen, ben ik toch opgestaan om 08.20u. Na mijn ontbijt en het wachten tot de regen voorbij was, ben ik vertrokken met de fiets. Samen met Charlotte en Ellen ging ik een bezoek brengen  de markt. Het is een markt met allerlei soorten bloemen en planten. Ik was heel benieuwd omdat ik graag bloemen zie en hou van de geuren en kleuren. De markt is elke zondag geopend van 09.00u tot 13.00u en is gelegen in een gezellig park met een mooie vijver. De bloemenkraampjes staan hier rondom uitgestald en de marktkramers zitten vol ongeduld te wachten op bezoekers. Het was heel gezellig om hier rond te wandelen. De natuur deed me deugd en ik voelde me compleet op mijn gemak tussen de bomen, planten en bloemen. 
























Fietsen in Suriname is vermoeiend dus een lekkere smoothie kwam wel van pas. We stopten bij Tvat en moesten even bekomen van de warmte en de fietstocht. Mmmm, een heerlijke passion-beery smoothie kon er wel in!  Extra vitamientjes opdoen om er weer tegenaan te kunnen en verder te fietsen. We wouden ook heel graag naar de vogeltjesmarkt op het Onafhankelijkheidsplein. We zijn hier voorbij gefietst, maar geen enkel vogeltje te zien hoor! Wat jammer... Ik heb toch heel wat kilometers in de benen zitten. Van de ene kant van Paramaribo naar de andere kant fietsen. Het is een leuke manier om de stad nog meer te verkennen. En zeker niet te vergeten: het is ook goed voor de conditie! 






Dan maar door naar de fruit- en groentenmarkt op de Tourtonnelaan. Elke zondag staan de marktkramers hun verse groenten en fruit te promoten en te verkopen. De Tourtonnelaan is enkele honderden meters verder van onze verblijfplaats. Ik zou het niet kunnen: elke zondag in de warmte zitten achter een kraam en wachten tot er iets verkocht wordt. Dit is niet aan mij besteed, maar ik heb wel veel respect voor deze mensen dat zij op deze manier brood op de plank krijgen. Bovendien zijn de groenten en het fruit zeer lekker en vers. Een echte aanrader om bij deze kraampjes lokale producten te kopen voor weinig geld. 




In de namiddag ben ik druk bezig geweest met een projectje voor mijn stage. Charlotte heeft mij hier bij geholpen. Superleuk! Hierover zal ik meer vertellen als het klaar is. Foto's krijgen jullie dus nog niet te zien. Nog even geduld... De voormiddag is voorbij gevlogen en de namiddag ook. De dag was dus snel om en het was alweer tijd voor het avondeten. Het lijkt wel alsof ik hier niets anders doe dan eten! Weer lekkere Vlaamse kost op het menu: aardappelen met rode kool en worst.


































Ik had nog zin om gezellig iets te gaan drinken in de Zus&Zo. Waarom niet dacht ik bij mezelf? Als ik zin heb om iets te gaan drinken dan doe ik dat gewoon! Het was een sfeervolle avond met leuke live-muziek, fijn gezelschap, een lekker dessert en een overheerlijke cappuccino.




































Dikke kus
xxxxxxxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten