vrijdag 19 februari 2016

Dag 17: Onafhankelijkheidsmonument

Vrijdag 19 februari 2016
Lieve lezers,

Een leuk begin van de dag! Post van mama en mijn tante.



Na lekker lang uitslapen begon ik aan mijn rustige en ontspannen dag. Eerste stop: het I <3 SU kunstwerk. Het kunstwerk is een liefdesverklaring voor het land Suriname. Het ligt tussen Fort Zeelandia en de Nationale Assemblee. Momenteel is het een betonnen versie omdat de houten versie niet bestand was tegen de Surinaamse weersomstandigheden. Het onafhankelijkheidsmonument is gemaakt door de kunstenaar George Struikelblok. Het is een populaire plaats voor toeristen en stagiairs dus enkele foto's konden niet ontbreken! Ergens een foto maken is niet altijd even gemakkelijk. Bijna overal liggen mannen op de loer om de dames te irriteren. Ook vandaag kwam er 'toevallig' een busje voorbij dat vol zat met mannen. Ze stapten uit en bleven staan om te kijken hoe wij foto's maakten. Heel vervelend! Het resultaat mag er wel wezen, al zeg ik het zelf :D












Van fietsen en poseren voor foto's krijg je het natuurlijk warm. Een verkoelend drankje was welkom! We zochten een leuk plaatsje aan de Waterkant en genoten van een lekkere Fernandes (zoete frisdrank). Bovendien was er een prachtig uitzicht op de Suriname Rivier en konden we genieten van muziek. Er zat een oudere vrouw die kleding haakte. Het waren mooie dingen, maar niet echt iets om effectief aan te doen.






















Een heerlijke dag dus daar hoort shoppen natuurlijk ook bij! Ik had sandalen nodig omdat ik maar één paar bij had. Als ik iedere dag dezelfde schoenen aandoe, gaan deze snel verslijten en moet ik daarna toch voor nieuwe schoenen gaan. Onderweg naar het I <3 SU kunstwerk zag ik een leuk kleed bij een winkel. Ik wou even gaan kijken, maar de winkel was groter dan verwacht dus het duurde ook weer even voor ik buiten was. Ik ging voor schoenen kijken en kwam buiten met een kleed, twee lange rokken, een korte legging (voor het zwemmen op stage) en een bloes. Allemaal voor een spotprijsje. Gelukkig ligt er een beetje verder een schoenenwinkel: de Steps. Een supergrote winkel met schoenen voor iedereen. Ook aan een spotprijsje! Ik had twee paar mooie sandalen gevonden. Eén paar zelfs voor 10 SRD, omgerekend minder dan 2 euro. Ik ben dus zeer tevreden met mijn aankopen vandaag! Nu kan ik er weer even tegen en heb ik meer afwisseling in mijn kleding.


























Een aangename dag kan niet beter eindigen dan lekker uiteten gaan. We gingen met z'n vieren naar de Waag. Het restaurant waar ik ook ben geweest met mijn verjaardag. Natuurlijk trok ik een van mijn nieuwe aankopen aan! In het restaurant koos ik voor de kippenspies met aardappelpartjes en pikante pindasaus. Jammie, dat was genieten!!




Na onze gezellige meidenavond kregen we nog onverwacht bezoek. Dat was weer schrikken!!! En ook de muggen laten mij niet met rust, Een nieuwe methode gevonden voor de jeuk!


Dikke kus 
xxxxxxxx




1 opmerking:

  1. Ochhhhh .....wat zie ik hier NU pas....Dat de post van tanti en mij was aangekomen :-)) Ik kijk steeds naar jou verhalen via mijn gsm en dit had ik nog niet zien staan. Nu via pc krijg je precies veel meer te zien alsook hier en daar een reactie of een antwoord. Wat je niet hebt of krijgt via de gsm !! Raar.... Maar...hier nog eens een schouderklopje,je STRAALT en je GENIET xxx en DIKKE knuffel mama

    BeantwoordenVerwijderen