zondag 14 februari 2016

Dag 12: Niet al te veel doen...

Zondag 14 februari 2016
Lieve lezers!

Lekker uitgeslapen vandaag want ik had het nodig! Gisteren (dag 11) hadden C en ik een weekmenu gemaakt. Zo kunnen we elke zondag gericht gaan winkelen zonder miskopen te doen of zonder overbodige producten mee naar huis te nemen. Hup, naar de winkel dan maar. Hier is onze vaste winkel, de Tulip, open van 's morgens tot 15.00u. Heel gemakkelijk want we hebben verschillende stage-uren waardoor het ons het beste leek om dit op een zondag te doen. Het plan was om tevoet te gaan en daarna terug te komen met de taxi aangezien we veel drinken gingen meenemen. Dat was een mislukte poging want het begon keihard te regenen! Dan maar met de taxi... Onze winkelkar  geraakte goed vol want we moesten inkopen doen voor een week. Hieronder het resultaat!













































Gelukkig heb ik hier in het verre Suriname ook gezelschap van huisdieren. Niet allemaal even lief os speels, maar toch probeer ik ze te verwennen. Daarom hebben we hondensnoepjes gekocht zodat zij ook iets lekkers hebben en om hen te laten wennen aan mensen. Vooral de kleinste heeft een grote angst voor ons.










Natuurlijk moet ik mijn namiddag ook een beetje vullen en liefst met iets nuttig: schoolwerk! Om toch een voorsprong te hebben op mijn taken voor de UCLL ben ik al aan de slag gegaan met opdracht 1 en 2: een verslag typen over hoe mijn reis is geweest en hoe ik de eerste dagen op stage heb ervaren. Het is hier niet gemakkelijk om een opdracht uit te werken wanneer er tussendoor lawaai is van huisgenoten, helikopters, grasmaaiers enzovoort. Het duurt hier dus een beetje langer om iets uit te werken, maar dit wilt niet zeggen dat ik de opdracht minder goed uitvoer. Ik zet mij ten volle in voor elke taak die van mij verwacht wordt!

                             




Een niet te ontbreken fotootje van onze avondmaaltijd met als afsluiter Madame Jeanette pepers snijden!


Dikke kus
xxxxxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten