donderdag 11 februari 2016

Dag 9: Zorgklas overnemen

Donderdag 11 februari 2016
Lieve lezers.

Na een slechte nacht was het weer tijd om vroeg op te staan. Om 06.15u ging de wekker weer af. De dag was niet goed begonnen want juf J. (de juf van de zorgklas) was afwezig zonder vooraf te verwittigen. We hebben dus de lessen van de juf zo goed mogelijk proberen overnemen. Aangezien ik individuele begeleiding ga geven aan C. was dit de ideale test om te zien of hij mij accepteert als zijn persoonlijke juf en of hij ook naar mij luistert. Ik kon mij deze eerste begeleiding niet beter voorstellen. Hij luisterde naar mij alsof hij mij al jaren kent, hij voert zijn oefeningen goed uit enzovoort. Ik ben er heel tevreden mee dat dit zo goed gaat! Ik ben nogmaals mee geweest naar het ziekenhuis, op bezoek bij een van de cliënten. Zo kon ik goed observeren hoe er mobiliteitstraining werd gegeven met de witte stok. Dit wordt gegeven door middel van herkenningspunten die met één van de handen wordt aangeraakt en samen met de stok in de andere hand. Interessant om te zien hoe deze cliënt hier snel mee weg was! Ik heb ook nog kennis gemaakt met een andere cliënt in een ander ziekenhuis. Ik vind het heel leuk om zoveel verschillende taken op me te nemen omdat ik zo meer ervaringen en kennis opdoe. 

(Voor de foto's op mijn blog is toestemming gevraagd aan het schoolhoofd.)




Het was een rustige namiddag gevuld met afleveringen van familie en Skype-gesprekken. Ch en ik zijn natuurlijk wel een lekker flesje wijn gaan halen om onze avond toch aangenaam te maken samen met Temptation Island!

Rijst, kip, groenten en kokossaus



















Dikke kus
xxxxxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten