zondag 3 april 2016

Dag 57 + dag 58: Dagje erop uit met de huisbazen

Zaterdag 2 april 2016 en zondag 3 april 2016

Lieve lezers,

Op zaterdag nodigden onze lieve huisbazen ons nogmaals uit voor een gezellig samenzijn met hun familie en vrienden. Met de quad in de laadbak van de jeep trokken we naar het binnenland. In het Sabanapark werden we verwelkomt door familie en vrienden. We werden overstelpt met eten en drinken. Surinamers krijgen er maar geen genoeg van. dat is waarschijnlijk ook de reden waarom ze een beetje dikker zijn. Dat is althans de reactie die we kregen. Surinamers blijven namelijk eten. Hoe meer, hoe beter!Het huisje is gelegen in het bos aan een kreekje. het water is zwart en het lijkt dus eigenlijk op cola. In Suriname is er zelfs een kreek die de cola-kreek wordt genoemd. Zwart water is altijd koud dus het was zeker een verfrissende plons! Het heeft niet lang geduurd want het was een beetje te koud voor mij. Gelukkig konden we ons opwarmen aan een lekker biertje of een shotje tequila. Dat kon voor een keer wel eens smaken hoor!


We mochten mee rijden met de quad. Deze keer geen regeltjes, maar gewoon eens lekker losgaan! Superleuk zo in de bossen crossen tegen volle snelheid!


Daarna genoten we weeral van lekker eten en een dansje. De vrouwen gingen ons leren om hindoestaans te dansen. Het is eigenlijk gewoon een beetje met de poep schudden en de armen losdraaien. Dit ging natuurlijk gepaard met veel gelach. Wat hadden we plezier! Een leuke dag is snel om, maar ik heb ervan genoten. Zeker na die vele dagen regen en verveling!



Er is ook weer een pakketje toegekomen uit Belgiƫ. Wat een leuke verrassing was dat. Ik kan genieten van een warme chocomelk op een koude winteravond, althans dat zegt mijn mama toch. Natuurlijk moest er ook eens gespot worden met de muggenplaag hier... Ik zal die k..muggen zo wel op afstand kunnen houden hoor! hihi Mijn kamer kan ik weer verder inrichten met leuke foto's. Super!!


Dikke kus
xxxxxxx

2 opmerkingen:

  1. Ochhhh wat leuk dat het "simpele pakketje" is toegekomen. Lien en ik wisten het zelfs al niet meer van die chocomelk voor hahahaaa...op een koude winteravond. Moest Charlotte niet lachen met dat t-shirt ? Ja,het is iets onozels maar ja...daat doen we het ook voor he. Trek anders het t-shirt een volgend keertje aan als je naar het "zwarte water" gaat....kleuring voor niks :-) Maar wat ik nog zag op een foto...7 kindertjes op een rij,toch niet van 1 en dezelfde ouders ? Maar wat een belevenissen dat jij daar al hebt meegemaakt...amai amai...Wij zijn allemaal STIK jaloers. Hou je verder goef en een dikke knuffel xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja ja en het was ne lekkere chocomelk hoor! Dat had zeker gesmaakt op die koude winteravond hier :D en die 7 kinderen op de foto is niet van dezelfde nee, hahah. Daar waren verschillende ouders aanwezig. Het zou maar erg zijn anders he! xxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen