zondag 17 april 2016

Dag 71 + dag 72: Regenweer = schoolwerk

Zaterdag 16 april 2016 en zondag 17 april 2016

Lieve lezers,

Het moest er naar weer eens van komen... Het weekend begint en het regent pijpestelen. Niet echt de moment om buiten leuke dingen te gaan doen of te gaan zwemmen. Natuurlijke wel de goede moment om eens te profiteren van het lekker lang uitslapen! Dat deed deugd! Wanneer het even stopte met regen besloten we toch even een frisse neus te halen. Wat je een frisse neus kunt noemen met +30 graden en 80% luchtvochtigheid... We sprongen op de fiets en reden eerst richting de Cambio. Je kunt het al raden hé? Het zat me weer niet mee en nogmaals viel mijn ketting van mijn fiets. Gelukkig kwamen we net voorbij een tankstation. Die mannen konden mij wel helpen! Ik zei hen dat ze die stomme kap ervan af mochten laten dat ik in het vervolg zelf mijn ketting er terug kan opleggen. Nu ging dat niet omdat ik niets steeds rondloop met een schroevendraaier in mijn zak. Hij was mijn held van de dag, want ik was veel te ver weg om te voet naar huis te gaan. De ketting lag er terug op en we konden weer op pad. 

Een beetje verder ligt de Cambio. We kozen er een gunstige dag uit want de koers voor de Euro stond op 8. Dat is natuurlijk zeer hoog als je denkt dat de koers in februari op 5 stond (wat ook al hoog was). Voor mij als buitenlander is dit natuurlijk heel goed, maar niet voor de Surinaamse bevolking. De prijzen in de winkels zullen na een tijd stijgen en er zal nog meer armoede opduiken. Door de verandering van de koers zijn er veel stakingen. Vooral bij de busmaatschappijen. Er wordt weinig last ondervonden van de stakingen ten opzichte van in België.








Hier in Suriname doen we het anders om geld af te halen. Niet binnen gaan bij een bank waar de automaten voor de helft van de tijd niet werken of niet lang aanschuiven aan een loket. Ik deed gewoon een drive-in met de fiets! Deze keer bij de Cambio en niet bij de McDo :D























Nu dat we toch even buiten konden, moesten we ervan profiteren. We besloten ene lekkere smoothie te gaan drinken in 'T Vat. Ondertussen ons vast terrasje om iets te gaan drinken. Het is steeds gezellig, het personeel is vriendelijk en vooral lekkere drankjes! Ik genoot van een frisse Passion Fruit & Cream smoothie. Heerlijk op een warme dag!


Hihi, en toch ook nog een warme chocolademelk met slagroom. Voor op een koude winteravond...





De rest van het weekend spendeerde ik veel tijd aan school. Ik had al heel wat werk verricht op de laptop dus ik was blij dat ik even iets anders kon doen met mijn handen. Ik en nog twee andere stagiaires hebben de toestemming gekregen om de zorgklas te verhuizen naar een andere plaats en deze ook volledig in te richten. Het schoolhoofd wilt kunt zeggen: "Dit heeft de groep van 2016 gedaan!". We krijgen dus volledig carte blanche en mogen alles zelf inrichten. Tijdens overleg zijn we tot het besluit gekomen om in hoeken te werken en elke hoek dus verschillend in te richten. Ik dacht al even een voorsprong op te bouwen en alvast te beginnen met het opschrijven van de verschillende hoeken. Ik zie jullie al denken... Dingen opschrijven voor blinde kinderen? Klopt, maar de visuele ondersteuningen zijn vooral voor de huidige en de toekomstige slechtziende leerlingen. De blinde kinderen kunnen de hoeken onderscheiden door middel van de verschillende materialen die in de klas aanwezig zullen zijn.



Ik dacht, nu ik toch bezig ben, kan ik even goed nog iets anders maken. Ik wil graag de letters van het alfabet ophangen in de klas dus deze knipte ik ook allemaal uit in mooie en felle kleurtjes. Het is toch aangenaam om wat kleur in een klaslokaal te hebben!


Ik deed hetzelfde met de cijfers van 0 tot 20...


En het weekend sloot ik af met superlekkere pannenkoeken! Het is ondertussen een traditie geworden om op zondag pannenkoeken te eten :)


Dikke kus
xxxxxxxx

2 opmerkingen:

  1. Ge kunt u echt ni voorstellen hoe trots ik op je ben!❤

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heyla heyla Wesleyke....wij zijn ook trots op haar zenne �� xxx

    BeantwoordenVerwijderen