woensdag 6 april 2016

Dag 59, 60 en 61: Schoolwerk combineren met voldoende ontspanning!

Maandag 4 april 2016 - woensdag 6 april 2016

Lieve lezers,

Op maandag wouden we er toch even tussenuit. Binnen zitten is niet altijd leuk en ik kreeg een opgesloten gevoel. Ik had het idee om een bezoekje te brengen aan de grootste Hindoe tempel van Suriname, de Arya Dewaker Temple. Jammer genoeg waren er werkzaamheden bezig aan de tempel waardoor er vervelende mannen rondliepen die geluidjes maakten om onze aandacht te krijgen. Het is een mooie tempel met veel details in verwerkt, maar toch had ik het spectaculairder en groter verwacht. Niets aan te doen.. Het is weer eens iets wat ik gezien heb in Paramaribo!


Daarna fietsten we verder naar de post. Ik was toch vrij uitgeput om in de warmte te fietsen dus hadden we besloten om ons neer te zetten op een terrasje en even te bekomen. Het was gezellig want we hebben hier toch een tijdje gezeten! Genieten van de rust en kijken naar de mensen die voorbij komen. Altijd leuk om te doen!





























Onze fietstocht werd verdergezet naar de winkelstraat waar we enkele winkeltjes bezochten op zoek naar koopjes. Ik heb toch maar weer eens iets gevonden zeker... Chance dat de prijzen niet zo hoog liggen als in België en af en toe iets nieuws in de garderobe mag ook wel eens. Vier maanden dezelfde kleren dragen is not done! Daarna gingen we nog even naar de slagerij om een voorraad vlees te halen voor in de diepvriezer. Dan moet ik niet elke keer speciaal naar de slager fietsen. Mijn zoete zonde kwam ondertussen naar boven want langs de slagerij ligt ook een bakkerij. We hadden een klein 'hongertje' gekregen en er lagen toch wel niet van die lekkere grote oliebollen zeker? Die konden we niet laten liggen. Het was eens iets anders dan een gewone oliebol want hier zat custard in. Ik moet zeggen dat dit een heel geslaagde combinatie is! Heerlijk!


































In de paasvakantie moet er natuurlijk ook gewerkt worden voor school dus hadden we besloten om ons even aan de tafel te zetten en te werken aan opdrachten en voorbereidingen. We waren gestart met de voorbereiding van onze bachelorproef zodat we niet nog alles moeten doen als we in België zijn. Daarna maakte ik voor de zorgklas op de Louis Braille School een gevoelsthermometer. Er wordt weinig gesproken over gevoelens en er wordt dus ook weinig mee gedaan. Wanneer ik dit kan introduceren in de klas kan er meer mee gedaan worden. Voor de kinderen zelf is het ook beter om openlijk over gevoelens te praten. Elke leerling krijgt zijn eigen wasknijper die hij dan op het bordje kan hangen bij het gevoel wat op dat moment van toepassing is. Verder hielp ik Charlotte nog met enkele voorbereidingen voor haar school. Mijn creativiteit weer de vrije loop laten. 





















































's Avonds deden we een gezellig terrasje bij 'T Vat en genoten we van een lekkere cocktail en een lekker ijsje. We moeten ervan profiteren van de vakantie hè!


































Daarna wandelden we richting het water waar een mooie pier gelegen is. Om daar te geraken moet je eerst door een hotel gaan en door een mooie tuin. In Suriname mag dat allemaal. Je moet niet in het hotel verblijven om er binnen te mogen, wat natuurlijk wel leuk is aangezien we dit plekje anders nooit ontdekt hadden. Op de pier staat een schattig prieeltje en het wordt omgeven door allemaal mooie lantaarnpalen. De ideale trouwlocatie zou ik zeggen!


Ondertussen heb ik ook het pakketje aangekregen van mijn lieve schat. Jammer genoeg is ermee geknoeid en zijn er dingen weg. De ieve woorden op de vele brieven en kaartjes maakten gelukkig alles goed! Toch weer super om zulke lieve dingen te lezen!


Op woensdagavond gingen we onze tijd nuttig maken door te poolen. Het was al lang geleden dat ik dit had gedaan dus plezant was het zeker! Voor herhaling vatbaar alleszins.


Dikke kus 
xxxxxxxx

2 opmerkingen:

  1. Creativiteit a la mama :-)) Mooi en goed idee van de "moodboards". En wat betreft die mooie trouwlocatie....Wesley....je weet wat te doen he ! Maar goed dat eindelijk dat pakketje is aangekomen al was het niet in volledige staat. Zooooo jammer !! Ne mens betaald dan zoveel. Maar het belangrijkste zijn dan toch de tal van lieve en emotionele brieven waar je op dat moment veel meer aan hebt dan natuurlijk ook de gemiste lekkere Belgische chocolade paaseitjes. XxX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja kinderen vinden het sowieso al moeilijk om over gevoelens te praten dus ik hoop met dit er iets mee te kunnen doen. Inderdaad echt k.. van dat pakketje. Gelukkig zaten er allemaal lieve brieven en kaartjes in die alles goed maakten. En die paaseitjes... ja... die zullen al in iemand zijn/haar maag zitten xxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen