zondag 13 maart 2016

Dag 38: Paasactiviteit knutselen

Zondag 13 maart 2016


Lieve lezers,

We hadden vandaag eindelijk eens tijd genoeg om ons groot inkopen, voor de komende week, te doen. Ondanks de verhuizing hebben we beslist dat we wekelijks met de taxi naar de Tulip gaan omdat dit onze vertrouwde winkel is. Gelukkig kwam er al vrij snel een taxi waardoor we niet lang moesten wachten. Met ons winkellijstje in de hand gingen we opzoek naar de ingrediĆ«nten voor de menu's van komende week. Met een volle kar keerden we terug huiswaarts. We hadden een lieve taxichauffeur die ons vriendelijk hielp om de boodschappen uit te laden. Dit was wel nodig want we hadden een voorraad frisdrank aangekocht en we zijn ook maar meisjes, toch? Een helpende hand van een man is dus altijd welkom! 


Na een snelle hap begonnen we samen met het voorbereiden van een paasactiviteit. We werkten samen, maar de activiteit zelf doen we apart. Ik had toestemming gekregen van de directrice van de NSBS om een paasactiviteit te doen op maandag 21 maart. De laatste dag voor de paasvakantie. Zij zorgen voor de lekkernijen en ik mag de kinderen entertainen. Ik ga de kinderen 6 verschillende opdrachten/spellen laten uitvoeren. Na elke opdracht krijgen ze twee puzzelstukken. Het is de bedoeling dat ze op het einde de puzzel maken omdat er op staat waar hun beloning te vinden is. Als belonings en leuk extraatje heb ik zakjes gevuld met paaseieren, een pen of potlood en een ballon. Ik genoot van de namiddag omdat ik de liefde voor knutselen heb meegekregen van mama. Als kind knutselde ik heel graag en nu nog steeds! Met het materiaal bij de hand begonnen we samen aan de voorbereidingen: een paasmemory en de grote puzzel. Voor de andere opdrachten moet ik niets voorbereiden dus mijn tijd ging naar deze twee opdrachten. Het enige obstakel dat we ondervonden, was het gebrek aan een schaar. Ook de buren hadden geen schaar dus namen we snel de fiets om maar een schaar te gaan kopen. Maar goed dat sommige winkels hier open zijn op zondag! Het resultaat mag er wezen, al zeg ik het zelf!







Zondag is nog steeds bij ons poetsdag dus we vlogen er weer in. Geen zwarte voetjes meer, maar een zuivere vloer om van te eten! 

Dikke kus 
xxxxxxxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten