zaterdag 19 maart 2016

Dag 44: Gelijk nen echte op de quad!

Zaterdag 19 maart 2016

Lieve lezers,

Eindelijk was het zo ver! Normaal zou ik vorig weekend gaan quad rijden, maar om de een of andere reden ging dit niet door. Ik keek er dus al een volledige week naar uit. Omstreeks 09.15u vertrokken we met de taxi richting ’T Vat want daar zouden we worden opgehaald door een bus. Omdat we nog een beetje te vroeg waren dronken we eerst nog iets. Een goede koffie om wakker te worden. Het zou eerst een busrit worden van ongeveer een uur omdat we richting Zanderij moesten gaan. De bus was al een beetje te laat, maar geen probleem hé! No spang in Suriname! Met veel plezier vertrok ik. We reden eerst door Lelydorp en kwamen daarna aan in Zanderij. De plaats waar ook de luchthaven is. De begeleiders stonden ons op te wachten en ook de quads stonden al klaar. Natuurlijk moesten we eerst een formulier invullen met onze gegevens en bla bla bla. Ik wou er gewoon onmiddellijk aan beginnen! Er werden afspraken gemaakt zoals: niet elkaar voorbij steken, niet te hard door diepe plassen rijden (omdat er boomstronken liggen) en ook geen overdreven snelheid maken. Nog steeds bla bla bla want ik stond al ongeduldig te wachten om op een quad te kruipen. Eindelijk! Na een korte uitleg over hoe de quad werkt, konden we allemaal een testrit maken. We moesten wel per twee op een quad zitten, maar dit was niet erg omdat we zo konden afwisselen. Ik had toch een beetje de bibbers omdat ik niet had verwacht dat de quads zo groot zouden zijn en zo zwaar… Gelukkig hadden we chance want wij twee kregen een automatic. Geen gezever met schakelen en gewoon lekker gas geven! De testrit was voorbij en we konden van start gaan met de tour. Eerst rustig aan om een beetje te wennen, maar hoe langer ik erop zat, hoe beter het ging. Af en toe maakten we een korte pauze om te drinken, eten, plassen en om de motor te laten afkoelen.

Eindelijk vertrekken!

Even een tussenstop voor een hapje, drankje en plasje

Geen bruggetje om aan te raden...

Zeker met het geluid op bekijken! Ik kreeg een vapeurke!

We reden eerst een stuk door de warme savanne en kwamen zo steeds dichter bij het regenwoud. 


Ik had de schrik al goed te pakken want ik dacht onmiddellijk aan enorme tarantula’s. Geen nood! Een van de begeleiders zei: “Ik heb op voorhand iets gespoten tegen de spin. Er zijn geen spinnen hier.” Nauw nauw… wat een geruststelling! Het kon natuurlijk niet anders dat ik eens vast zou zitten in het zand of in de modder. Niet één keer, maar twee keer. En plezierig dat dit was! Het is fijn om dat ook eens meegemaakt te hebben hé! De begeleiders stonden altijd paraat om ons uit de nood te helpen. Niet enkel door te trekken aan de quad, maar ook door gewoon een duw te geven met de quad waar zij op reden. Tijdens de rit zag de begeleider afdrukken van een jaguar in het zand. Ik werd al helemaal zenuwachtig want stel u voor dat die jaguar nog in de buurt zou zitten… De afdrukken waren vers, maar de begeleider stelde me gerust dat die al lang weg was en niet zou blijven zitten aan de rand van het bos. Ik had zo’n plezier om te crossen door de bossen (het regenwoud genaamd) en door de modder te rijden. Ik voelde mij als een kind op de kermis, zoveel plezier had ik erin. De rit heeft ongeveer 5 uur geduurd dus dat kan we tellen. Ik begon het op het einde toch te voelen in mijn rug en benen, maar het was het allemaal waard! Zeker voor herhaling vatbaar!



We vertrokken op het gemak terug naar de startplaats en gingen daarna terug met de bus richting Lelydorp. Hier nuttigden we een Chinese maaltijd. Superlekker!



Daarna was het terug richting Paramaribo… Wat een fantastische dag vol actie!


Dikke kus

xxxxxx

2 opmerkingen: